diumenge, de maig 24, 2009

Argentina - Salta

Vaig escollir Salta com a primera base, per tal d'organitzar-me la ruta per aquest gran país i informar-me de com moure'm, l'única part cara d'Argentina. Diuen que el tren es 3 vegades més barat i més lent, fer autostop encara ho deu ser més! Es una ciutat molt maca i agradable, es respira tranquilitat i bon rotllo, a part al voltant hi han molts pobles interessants, Cachi, Cafayate, Quilmes, Jujuy... a mi em va fer mandra visitar-los, de camí ja vaig veure l'estil i psa... a part tenía més el cap en el Barça i la final de la Champions que altra cosa. També tenia molta feina endarrerida del Bloc i volia començar a aclimatar-me amb el tarannà dels argentins. Va ser un xoc trobar-se amb tantes cares blanques i carrers plens de botigues, i vaig disfrutar del sol els 4 primers dies, després sembla que ja ha arribat el fred a Argentina! Pensant que vull anar ben abaix em vaig comprar uns pantalons interiors i uns guants. Em vaig retrobar amb el Julien, el francès d'Uyuni, amb el qual vam veure el Barça.

Campions d'Europa i un triplet històric!!

Entrada a La Quiaca, Argentina

Lo primer que et trobes...

Carrers de Salta

Basílica de San Francisco

Prop de la plaça, on es reuneix la canalla

El Carrer Major de Salta

Prop del meu hostal, amb la Candelaria al fons

Plaça 9 de julio

La Catedral

Cafeteries a la plaça

Passió pel futbol

Les primeres empanades

San Francisco de nit

Animació pels carrers

Convento de San Bernardo

El parc San Martín

Telefèric al Cerro San Bernardo

La plaça el dimecres 27 de maig

Final de la Champions

Gol de Messi

I portada als diaris


Notes

Divendres, 22 de maig de 2009
Hostal El Andaluz, Salta

He aterrissat una mica estrany a Argentina, primer de veritat que es un xoc caminar pels carrers de Salta, sembla que estigui a Catalunya o per Europa! Molta gent passejant, mirant botigues, aparadors, grans magatzems... fins i tot ets sents super segur, feia temps que no veia això. Ja ho diuen que Argentina i concretament Buenos Aires es lo més semblant a Europa, i es veritat. Sol faltava això, si a sobre podria ser el meu últim país del viatge?? El qual vol dir que aviat torno a casa?? Aquest es el pla si l'Antàrtida no em dona una sorpresa, amb lo qual he de reconèixer que estic nostàlgic. Una tristor calenteta que no acaba de deixar-me disfrutar de la ciutat, per cert molt maca. Cap a Iguazú i Buenos Aires, els quals no em fan massa il·lusió i jo estic pensant més aviat en tirar cap a baix, atemorit pel fred que farà i per les poques possibilitats que hi han de realitzar el meu somni, com dirien a les pel·lícules es l'hora de la veritat... pot ser no n'hi ha per tant i ja porto realitzant el meu somni durant 21 mesos, no se... pare i mare, ja estic a Argentina.


Shopping a Salta


Dimecres, 27 de maig de 2009
Hostal Los Viñales, Salta

Campions d'Europa!!! Els culés recordarem durant molt de temps aquesta temporada, possiblement la millor de la història del Barça. I jo viatjant pel món i m'ho he perdut tot... definitivament no es el mateix viure una final de Champions a Salta que a Barcelona. I això que els argentins son uns apassionats del futbol i de Messi... però es miraven el partit com un Numancia-Sevilla, molt poc ambientillo al bar i sol era jo saltant a cada gol amb el meu banyador del Barça! Content per aquest triplet magnífic, però ho he viscut com si fos un partit més, i a sobre em perdo totes les declaracions i la celebració. Que hi farem... sempre recordaré però, quan estava a Cusco, el gol d'Iniesta i la meva abraçada amb un holandés. Visca el Barça i visca Catalunya!!

Campions d'Europa 2009

1 comentari:

Eli y Darry ha dit...

Hola Jordi, que no et faci mandra anar cap a Iguazú, e intanta passar al costat brasiler. Són una de les maravelles del món! Petonets desde Tarragona. Darry i Eli