dimarts, de juny 09, 2009

Argentina - Iguazú i Rosario

La meva idea inicial no era anar a les catarates d'Iguazú, venint de Bolívia s'havia de pujar una mica. Però al final em vaig animar per les típiques fotos que veus de la gent. Un bus de 23h directe a Puerto Iguazú, un poble que fins i tot em va fer por, estava quasi mort i molt trist. A part d'estar ple d'hotels i d'agències de viatge, es clar. El clima tampoc acompanyava, el cel ben gris i plovia una mica. Pel que es veu la gent agraïda, ja que feia 4 mesos que ni una gota. Farà unes setmanes alguns salts estaven sense aigua!

Al Hostel vaig conèixer 2 japonesos, els qual vam anar plegats a veure les catarates. La veritat es que passades per aigua, pot ser per això em van decepcionar una mica. Sol vam fer la part argentina, la gent creua la frontera i va també a la part brasilera, diuen que una vista molt millor ja que ho veus de lluny amb perspectiva. Aquest dia no se com deuria ser, ja que la boira i la pressió de l'aigua no deixaven veure a més de 100 m. La part argentina et permet posar-te quasi a dins de la Garganta del Diablo, la veritat es que impressiona la força de l'aigua. I es l'únic lloc on realment em va impactar. La resta també està bé, paissatge bonic, alguns animalons... també fas un recorregut (a lo borreguero) a l'illa San Martín, per sobre de cascades menors... per mi inevitable comparar-les amb les que vaig veure a Etiòpia, Tis Isat o les catarates del Nil Blau. Allí el turisme no està tan desenvolupat es clar, i va ser molt més aventura visitar-les, t'has d'obrir camí per la selva i som els locals que et van guiant, molt més xulo descobrir-les que anar seguint un caminet amb tanques metàl·liques. Per sort estàvem quasi sols, amb la pluja i sent temporada baixa hi havia molt poca gent. Però això, suposo que amb el sol haguèssim apreciat molt més el paissatge i la força de l'aigua... realment és un lloc ben maco i per visitar, una altra de les meravelles del món suposo.

Puerto Iguazú

Entrada a les catarates

El trenet que ens apropava

Un far pel camí

Amb la Suzumi i el Nobu

Primeres cascades

De més a prop amb el Nobu

Pagant més et portaven fins a dins

Vista de lluny del començament de la Garganta,
a l'esquerra la part brasilera

Travessant a l'illa San Martín

Des del mirador de l'illa

Amb els japonesos

Pujant al nivell superior de les cascades

Konnichiha!!

Ben a prop

Camí de la Garganta del Diablo

Paissatge pel caminet

La Suzumi al darrera

Arribant...

Forta la pressió de l'aigua

I ben alt també...

Impactava veure tanta força

Foto oficial

Més aigua

Mirant cap al costat brasiler

Tots plegats


Després abans d'arribar a Buenos Aires, vaig parar a Rosario, diuen que la segona ciutat d'Argentina, tot i que no en quant a població. També es el destí de molts portenyos (locals de la capital) els caps de setmana, però es una ciutat per disfrutar-la millor a l'estiu, amb molta activitat a la vora del riu. De fet, la gent em preguntava com es que has parat a Rosario? I jo els hi deia que no se, pensava que era important i almenys es la ciutat on va nèixer Messi, no?

Per visitar no té practicament res, també és on va nèixer el Che i pots visitar la seva casa. Després l'únic el Monument Nacional a la Bandera, ja que aquí es va originar l'albiceleste. El monument es enorme i també hi han records a la guerra de les Malvines. Feia bastant fred però amb el sol era agradable passejar pels seus carrers, molta activitat de botigues i unes noies maquíssimes, em van dir que les més maques d'Argentina, i m'ho crec... al hostel per casualitat em vaig tornar a trobar al Julien, amb el qual vaig anar amb bus cap a Buenos Aires, la gran capital.

El passeig a la vora de riu, de bon matí

Altres racons del riu

Parc a la vora del monument

Monument a la bandera

Amb moltes banderes, es clar

A dins de l'edifici

Referència a les Malvines

Carrers comercials

Els taxis semblants als de Barna

La primera casa del Che Guevara

Vespre a Rosario

I el monument de nit