dissabte, de desembre 27, 2008

Equador - Baños i Quilotoa

Per tal de celebrar Nadal en algun lloc especial, vaig anar a Baños. Un poblet de muntanya amb un volcà ben xulo, el Tungurahua que té una altura de 5.016 m. Tot el poble es trobava envoltat de muntayes a part del volcà, de fet era difícil veure'l, sempre tapat per núvols. Però de tant en tant es sentia, feia un bon"estarnut", brrrrrrrrruuuuummmm!!! Fa molt de temps va cobrir de lava tot el poble... era molt agradable passejar pels seus carrers, ja molt més tranquil i fins tard, en comparació de Quito. També fer alguna petita excursió per veure el volcà o el poble des de dalt. A més era Nadal, la Gaby amb la seva família hi passàven els dies, i jo vaig anar amb ells a la missa del Gall. Crec que la meva primera missa del Gall que he anat, jeje! I xula, pq estava replé de gent, cançons locals... així també vaig fer una mica de Nadal, que si no hagués esta ben trist. Vaig fer dos Skypes, amb la família i els Macià durant el sopar de "Noche Buena" i l'endemà per Nadal a casa els Gomà mentre menjàven pilota de la Pili i pollastre del meu pare. Quina enveja poder menjar carn d'olla i sopa de galets, ummmmm! També vaig sortir amb la Gaby a ballar salsa i la veritat es que van ser ben xulos els dies a Baños...

Després cap a Quilotoa, volia celebrar cap d'any a la platja, on hi van la majoria d'equatorians. De camí vaig parar a Zumbahua, per veure les Lagunes de Quilotoa. Les vistes des del bus les millors en molt temps! Al poble vaig coincidir amb un holandés, una americana i una canadenca, amb els qui vaig fer alguna excursió i visitar les lagunes. Per sopar van deleitar-nos amb "salxipapas", m'encanten! I les lagunes impressionants, es un cràter d'un volcà ple d'aigua dolça i em van agradar molt. Molt xules...

Terminal de Quito

Arribant a Baños, el volcà al fons

Mercat del poble

L'esglèsia, i la gent celebrant

Aquesta noieta cantava que bueno, jeje!

Altres racons

Rodejat de muntanyes

I al voltant ple de cascades i fonts termals

El Tungurahua treient fum

Missa del Gall

Skype amb el Toni, Xesco i primitos!

Una parella mirant les vistes

Baños des de dalt

I el volcà treient més fum

Celebracions del dia de Nadal

Un dinar amb la Gaby

Baños de nit

Camí de Quilotoa

Les muntanyes semblaven fetes de patchwork

Tancant el mercat de Zumbahua

Caminant al voltant del poble

Una de les muntanyes

Pujant a veure la vista

Salxipapas!!!

Feia una mica de fred...

Cap a les lagunes amb auto

Lagunes de Quilotoa

Mil fotos...

Amb l'americana

Observant la meravella

Foto oficial

Una neneta amb el pòster

Locals amb els seus vestits

Sortida i entrada del poble