dimarts, de desembre 02, 2008

Cuba - Santiago i Baracoa

Tenia ganes d'arribar a l'altra punta de l'illa, també pq pensava que Santiago seria més accessible que La Habana i millor passar-hi uns dies. La ciutat no es que sigui res de l'altre món, normal. Però també vaig estar a casa d'una família, rollo casa particular però il·legal, molt agradable. Casualitat, la noia feia els anys el dijous 27 de novembre, el meu cumple! Jo com a bon estranger que era vaig ser l'encarregat de comprar el ron i la cola, jeje! Xulo pq així vaig fer una mica de celebració, vam venir tots els seus amics i família i fins tard ballant salsa i reggeton. Per la part que em toca m'ho vaig passar bé, però no va ser cap aniversari especial. Com si fos el cumple de la Mileysi i prou... tenia 2 cosines bessones, el contacte que havia fet amb CS, princessetes però molt bones nenes. La Ivette abans de marxar cap a Holguin on estudia, em va acompanyar al Cobre, una ermita on hi ha la Virgen de la Caridad i es rollo Lourdes, la gent hi va a demanar coses i puja les escales de genolls... algun passeig per la ciutat i cap a Baracoa, zona de platges, relax i paissatges ben bonics. 

Aquí vaig poder experimentar la forma de viatjar dels cubans, vaig agafar un camió a Guantànamo i un altre a Baracoa. El primer fàcil, sense parlar i amb la motxilla coberta vaig passar com a cubano, 5 pesos. El segon un "cabró" em va dir 5 CUCs o no puges. No vaig tenir més remei... Baracoa estava un pel destartalat pels ciclons, deien que les oles havien arribat als edificis de 5 plantes. El paisatge molt maco i vaig estar uns dies de relax per allí. Per no tornar enrere vaig intentar de nou viatjar amb camions cap a Moa i Holguin. Va sortir perfecte i super interessant, tot i que bastant pesat viatjar a la cubana. Primer un jeep cap a Moa a les 4.30h del matí, a aquella hora va ser fàcil passar com a cubano. Després uns estudiants em van ajudar a agafar una guagua a Holguin, era un autobús de ciutat, amb pocs seients i la majoria de peu (4h). Però típic de Cuba, el Leander li va pagar una propina al xofer i ens va obrir les portes del darrera quan tothom entrava pel davant. Almenys sentats era millor. 

Després un altre camió cap a Las Tunas, fàcil pq el conductor tot i veure que era estranger, no em va dir res. Si hagués pogut viatjar així tota l'illa, llavors si que sortiria barat Cuba. S'ha de dir però que es pesat, t'has de barallar per pujar al camió i s'acostuma a matinar. Va ser un dia molt dur, pq després vaig agafar un altre bus cubano, aquest cop d'il·legal pero pagant convertibles (tothom es vol aprofitar per agafar uns diners extres) i fins a Camagüey de nou, per la nit pensava i vaig estar 16 hores movent-me entre camions i ciutats de l'Orient de Cuba, estava baldat. De tornada parada a Santa Clara, on vaig compartir habitacions amb 3 noruegs, mal temps i molt cansat tornar a negociar amb els taxistes per anar a La Habana i ells cap a Viñales. El bus va arribar ple...

Les bessones
 
Amb les seves cosines
 
El Cobre 
 
Una estàtua a la vora 
 
Una de les placetes de Santiago 
 
Amb els seus carrers 
 
Dormint a casa seva 
 
Trobadors pel carrer 
 
Gent als balcons 
 
Algunes pujadetes 
 
Llibreria amb missatge 
 
Nens i nenes 
 
Un concert amb teatre on cantava la Mileysi 
 
Música... 
I teatre...
Molt cubano! 
 
I tots mirant... 
 
Amb les seves amigues 
 
El carrer principal 
 
Una manifestació estudiantil 
 
Tornant de l'escola 
 
Festa a casa seva 
 
Ben coquetes 
 
Ballant fins a les tantes 
 
I jo intentant-ho... 
 
La germaneta petita, ben mona! 
 
Els pares 
 
Tota la família junta 
 
Cuba!!! 
 
Carrers de Baracoa 
 
Un poblet ben tranquil 
 
Paissatge bonic 
 
Agradable passejar pel Malecon 
 
Més paisatge 
 
Un vaixell mig enfonsat 
 
Nens pescant 
 
Posta de sol 
 
A la casa particular on va estar el Xesco!!!! 
 
Caletes interessants 
 
Per on va entrar Cristòbal Colon 
 
El rio Miel 
 
Platges normals... 
 
Jeep cap a Moa 
 
Autobús cap a Holguin 
 
Santa Clara, estàtua del Ché