diumenge, de novembre 23, 2008

Cuba - Cienfuegos i Trinidad

Les europees van tirar cap a Trinidad, jo vaig anar a Matanzas, algú em va dir que era xulo. I pots comptar... tot i que uns joves em van convidar a uns spaguettis a casa seva i molt guai. Primer que bons! Al restaurants (barats) no valen res i em deien que aixo es pq el cuiner posa menys i així s'ho guarda per casa, pq et donis compte com funciona aquest país... abans de Trinidad parada turística a Varadero (el bus turístic feia una parada d'una hora per recollir gent). Aprofito per veure la platja tan famosa i no em va agradar gens, tot i que pot ser més enllà hi han zones més verges i maques? 

Cienfuegos també em va decebre una mica, algú em va dir que molt millor que Trinidad. Si que es poden fer més coses, ciutat més gran, marxa per la nit, etc... però per mi poc encant. Trinidad en canvi molt maco, un poblet petit d'aquests que cada racó és una foto, molt tranquilet i ben xulo, sol passejar pels seus carrers empedrats era un plaer. Bastant turístic però, juntament amb Viñales on més n'hi he trobat. Tot i així t'hi trobes ben a gust i no m'extranya que sigui una de les principals atraccions de Cuba. 

 

Una plaça amb el Che a Matanzas 
 
Carrers de la ciutat 
 
Un mural en un col·legi 
 
Una ermita a dalt de tot 
 
Ballant salsa després dels spaguettis 
 
Parada a Varadero 
 
Cienfuegos 
 
El port de la ciutat 
 
Carrers peatonals 
 
Una boda a la plaça major 
 
Carrers ben autèntics 
 
Vora el mar 
 
Jugant a basket 
 
Carres de Trinidad 
 
Molt pintoresc 
 
Cases tradicionals 
 
La Catedral 
 
Més carrers 
 
Pujada a l'ermita 
 
Vista des de dalt 
 
Relaxant passar-hi una estona... 
 
Camagüey 
 
La plaça central 
 
 
Més carrers de Camagüey

 

Notes 

Dissabte, 22 de novembre de 2008
Casa particular de la Tere 

En quan a veure Cuba m'està decebent una mica, o almenys no em meravella com em pensava, cal dir però que Vinyales i Trinidad son llocs preciosos. La resta de moment psa... també algunes vistes des del bus, les zones rurals semblen una passada si es pugues viatjar en cotxe particular. Una altra cosa que no m'agrada , un pel car i sol pots agafar el bus per turistes. Impossible viatjar amb els cubans! Quan ho fas (esta prohibit) sovint s'aprofiten per cobrar-te més. I la veritat es que cansa molt barallar-se sempre per preus i que continuament et veguin com a divisa. Pero bueno... poc a poc va calant el país i lo millor son les converses amb la gent, a les cases particulars, o si et conviden a uns spaguettis a la cubana. Hi ha de tot, el que sol pensa en marxar i el que no es vol moure de Cuba, el que et pregunta com casar-se amb una dona europea o el que el mes que ve marxa a Miami pq li ha tocat el bombo (sorteig per sortir de Cuba). El que critica la vida cubana i el que la defensa amb matissos... totes super interesssants.

Prop de casa la Tere