dissabte, de novembre 01, 2008

Mèxic - Chiapas

Probablement la zona mes maca de Mexic. Jo no es que hagi vist molt per poder opinar, pero realment et pots sentir en un altre pais! Els descendents dels "Mayas", amb diferents tribus d'indigenes que parlen la seva propia llengua. Ja pel carrer t'hi fixaves al no entendre res del que diu la gent... uns dies per San Cristobal de las Casas, una ciutat ben petita que destaca per la seva bellesa dels carrers i gent, simplement passejant ja es una aventura. El mercat municipal super autentic, era com retrocedir no se quants anys a Mexic. A part estava ben animada la ciutat, preparada per celebrar el dia de Tots Sants, aqui el dia de los Muertos, que a Mexic es celebra moltissim. La gent fins i tot passa el dia i la nit als cementiris. No deu passar molt a San Cristobal pq feia un fred que pela! Vaig estar 2 dies a casa la Lizeth i l'Aron i bufffff, quin fred per les nits, ja una altra em vaig canviar, pq anava tant pantxo caminant pel carrer i em vaig trobar la Catalina, una noia que va estudiar amb mi el Postgrau! Tots dos varem flipar al veure'ns... tambe hi havia l'Elia amb ella, del Postgrau tambe, i es trobem juntes fent les practiques en 2 ONGs de la zona. Em va fer molta il.lusio trobar-les i petar la xerrada tota la nit de la seva aventura, la meva i la gent del Postgrau, que esta desperdigada per tot el mon tambe. Molt guai...

A San Cristobal tambe em vaig trobar els portugesos i un dia vaig fer una excurcio a San Juan Chamula, un poblet completament Tzotzil, una de les tribus indigenes. Si San Cristobal era autentic, San Juan Chamula flipaves!! Un altre planeta... i si be no m'acostuma a agradar quan entro a les esglesies, entrar a l'esglesia de Chamula va ser una de les millors experiencies d'aquest viatge. No exagero... s'ha de veure, no es pot descriure ni fer fotos, que esta prohibit, pero es una sensacio encantadora, hi havia gent fent ofrenes als Sants, gallines i beguda, musica i tot ple de veletes, unes herbes caracteristiques pel terra, em vaig quedar com hipnotitzat, una pasada.

Despres cap a Palenque, una altra de les zones arquitectoniques mes famoses del pais. Molt maques pq estan envoltades de la selva de Chiapas, i realment et pots sentir com l'Indiana Jones. Sincerament, tampoc em van captivar... pero estan guai. Amb 2 horetes les vaig veure, pel poble em vaig tornar a trobar els portuguesos, aquest cop ja ens varem acomiadar fins a Cuba, que tambe hi van... i ja estic a l'ultima etapa de Mexic, tota la zona de la peninsula de Yucatan.

Mercadillo a Juchitan

Bus a San Cristobal

Carrers de San Cristobal

Ben autentics

Families Tzotzils

En una altra epoca...

La Catedral de San Cristobal

L'esglesia de la Merce

Mercats al carrer

Un aniversari d'uns amics de la Lizeth

Mercat Municipal

Molt xulo

Una noia refrescant la fruita

Venedores de tomaquets

Carrers del voltant

Dones passejant

Dos nenes ben petites

Al cerro amb els portuguesos

Vistes des de dalt

Amb el Guillermo

La Catedral al vespre

El poble de Chamula

L'esglesia

Entrada a l'esglesia

La plasseta

El Mercat

Super autentic

L'esglesia des de l'altra banda

Noies venent

Mes carrers de San Cristobal

Altre cop la Catedral

Concurs d'altars

Un dels guanyadors

La foto amb la Cata i l'Elia

Palenque

El Palau

Temple de les Inscripcions

Explorant les runes

Mes d'aprop

Unes cascadestes

Mes temples

I unes venedores mexicanes

2 comentaris:

Mari Vox ha dit...

Hola Jordi, soy Marisol, la red es increible, pues te surfie y encontrè
ok, te pondre en mis enlaces favoritos pa saber como le va en su viaje por descubrir la vida
el mio es presagiosverdes.blgspot.com

pd. espero que escribas en español el
post de merida jjojo

saludos

Anònim ha dit...

Cosí-Willy-Fog !! Veig que finalment la terra és rodona i viatjant, viatjant estàs aconseguint fer una bona volta ! Com a geòloga et dic que em sembla un treball de camp perfecte, je,je. I quines fotos ! Quins colors té Mèxic !! Amb aquests colors jo no podria parar de fer pintures a més de fotos!
Segueix disfrutant !
nu