dimecres, d’agost 06, 2008

Un any per Àsia

Deu dies i fara tot un any que porto viatjant, es diu aviat... la major part per Asia, descobrint el sud-est asiatic i paisos inmensos com la India o la Xina. Tenia previst fer la meva volta al mon en un any, pero Asia m'ha encantat, m'ha captivat! De ben segur que hi tornare i em sento profundament trist al pensar que la deixo per bastant temps. Canvi de continent, de mon, ara toca Nova Zelanda... pero em costara disfrutar d'un dels paisos preferits d'aquest viatge, i no pensar en tots aquests dies per Asia. 10 paisos, dels quals n'he repetit 2. M'he enamorat de Xina, el Tibet, Nepal i Tailandia. Podria viure a Xina, Tailandia i Vietnam.

La meva petita etapa per Russia (2 setmanes), creuant el continent amb el Transsiberia, on vaig coneixer al Rudi i al Miguel. Al Baikal amb l'Elena, varem riure com mai! Despres de ruta per Mongolia (tambe 2 setmanes), desert i muntanyes, i dormint en Gers, gaudint de cada minut, on tots 3 estavem plens d'energia en el primer mes dels nostres grans viatges. Son els dos millors amics que he fet fins ara, els dos ja han tornat a casa i de ben segur ens retrobarem quan arribi la meva hora. A Xina ens varem separar i rapidament em vaig enamorar d'aquest gran pais (41 dies el primer cop), el menjar, la gent, els temples, muntanyes, m'hi hagues quedat a viure! Pero el Xesco m'esperava al Nepal... abans 7 dies (no 7 anys) al Tibet, on crec que vaig viure els millors dies d'aquest viatge, la carretera de l'amistat, entre Lhasa a Kathmandu, va ser la meva petita gran aventura. Viatjant sense permis, amb el Yuji, un japones estrany pero encantador, i arribant al camp base de l'Everest amb moto! Moure's en autobus local per aquelles muntanyes va ser tota una experiencia. Despres un mes al Nepal, mes muntanyes, aquest cop amb el meu amic Xesco, el trekking dels Annapurnes, que ens va donar una bona dosi de sacrifici i aventura, encara recordo el dia que em vaig sentir derrotat per la muntanya. Per despres entrar cap a la India, m'hi vaig estar quasi 3 mesos, 2 mesos a Bombai treballant de voluntari amb el CCDT, de la India diuen que l'odies o t'enamores... per mi totes dues coses, els seu contrast i cultura no et deixen indiferent, del cert et trobes en un altre mon i l'experiencia, tot i de vegades asfixiant, pot ser meravellosa.

Tailandia, el pais on fins ara m'hi he passat mes dies. Recordo els primers dies que volia marxar, vaig patir la meva primera "pajara" del viatge, massa contrast entre la India i el pais dels somriures... pero aviat em vaig recuperar, i he gaudit com mai de la seva gent, les seves platges i el seu estil de vida, un altre lloc on tornare segur. La Tuk i la Kanya em van fer sentir com a casa i de debo espero tornar-les a veure. Com a casa, tambe em vaig sentir amb la visita del David i la Silvia a Bangkok. Els seus paisos veins tambe son encantadors, tot i que no em van atrapar com Tailandia. A Laos hi vaig passar 10 dies, fent una mica el turista, com a Vietnam, que es dificil moure's amb transport local, vaig estar-hi un mes per veure la meva segona estrelleta del viatge, pero em van agradar molt mes les muntanyes de Sapa i l'encant de Saigon. A Cambotja (2 setmanes) el temples d'Angkor Wat i poca cosa mes, tenia ganes de tornar a Tailandia, on m'hi vaig passar un altre mes, en total 3. I era l'hora de saltar cap a Nova Zelanda, deixar Asia i continuar el meu viatge... pero no, vaig tornar a Xina! On aquest cop vaig descobrir uns poblets encantadors, Xina t'enamora o t'enamora... i ben segur que hi tornare. Per casar-me per exemple, tot i que les xines son unes princesses... Xina es el primer de la llista, i definitivament vull una xineta amb dues cuetes!

Aquest es un dels petits somnis del meu viatge, quedar-me a viure en algun indret, per una noia, perque m'hi sento a gust, per treballar o aprendre el seu idioma... qualsevol d'Asia hauria estat perfecte, pero em tira massa la meva volta al mon, arribar a l'Antartida, seguir decobrint... simplement he de canviar una mica el rumb, desviar-me de la ruta turistica, sentir-me mes viatger. Es dificil aconseguir-ho, hi han coses xulissimes i no te les vols perdre, pero aquest sera el meu objectiu en la segona etapa de la meva volta al mon, per exemple ara a Nova Zelanda, que prefereixo passar-me dies fent de voluntari en una ONG que fer la ruta classica entre els seus magnifics paissatges, informar-me sobre els vaixells cap a l'Antartida que dormir en els enormes Youth Hostels super equipats... a veure que tal!

16 d'agost de 2007, agafo el meu avio cap a Moscu. Aviat fara un any... he rigut, he plorat, he sentit com mai, he descobert, he patit, m'he sentit sol i envoltat de gent, he vist coses precioses, i he gaudit de moment magics, tots ells inoblidables i preparat per gaudir-ne de molts mes.

Llac Baikal, Russia

En un Ger, Mongolia

El meu lloc preferit a Xina, Yangshuo

Anant cap a l'Everest amb el Yuji, Tibet

Trekking de l'Annapurna, Nepal

Voluntariat a Bombai, India

A Koh Phi Phi, Tailandia

Al riu Mekong, Laos

Badia de Halong, Vietnam

Al llac Boeng Yeak Lom, Cambotja