dimecres, d’abril 30, 2008

Laos - Cap a la frontera

Creuar la frontera sempre es una petita aventura. La gent de Laos ja ho dic, son molt traqnquils.. Tant que no em van avisar quan el bus arribava a Paksan, on tenia pensat agafar-n'hi un altre cap a la frontera. Em va anar be pq em vaig estalviar un bus i vaig poder conectar amb una furgoneta d'aquestes tipiques d'Asia (el nom per mi es impossible de pronunciar), aixo si, fins que no es plena no marxa i els hi encanta carregar-la de tota mena de coses. Ningu parlava angles, el paissatge altre cop molt xulo i vaig arribar aviat a Na Hin. La gent em mirava com un bitxo raro, una dona em deia que tenia el cul gros! La canalla reia dient-me Hello! I jo vaig tenir temps d'anar a veure unes cascades del voltant, el cami cap a elles precios, pero les cascades sense aigua!

L'endema una altra furgoneta fins a Lak Sao, fins aqui tot molt facil. A 30 Km de la frontera ja es va complicar una mica, primer pq vaig agafar-n'hi una altra rapid fins al poble fronteris, pero resulta que en deuen haver dos! Aixi que em van deixar tirat a l'altre poble i sort que vaig trobar algu que em va portar altre cop a Lak Sao. Alli com es normal tothom et vol timar per portar-t'hi, agafo un bus a un preu raonable fins a Vinh, Vietnam. Pero un cop a Vietnam em canvien de bus i aquell tiquet ja no valia, a pagar un altre cop. A la frontera m'hi vaig estar ben be una hora, fent unes risses amb els oficials i contemplant com transportaven els gossos que despres es menjaran els vietnamites, pobrets, una pena! Em va impactar molt... un cop a Vietnam te'n adones com has canviat de pais, els tipics barrets, dones amb bicicleta, a la ciutat de Vinh un caos! Em va recordar a la India (salvant les distancies), pq els hi encanta pitar el claxon i creuar el carrer es una odisea, motocicletes per tot arreu.


Aixi de plena anava la furgoneta

Poblats pel cami

Gent a la furgo

Cami a les cascades

El guia

Les cascades sense aigua

Arribant al poble

El poble de Na Hin

Nenes pel poble

La frontera amb Vietnam

El conductor del bus

I unes risses amb els oficials

Coses que et trobes a la frontera

I si, son per menjar...

Ja estem a Vietnam!


Notes

Dissabte, 26 d'abril de 2008
Bus cap a Paksan

Ja se que m'agraden els autobusos. Pero aqui a Laos de moment, es l'unic lloc on he pogut impregnar-me de la cultura d'aquest pais. Des del vaixell pel Mekong, passant per Luang Prabang, Vieng Vang i la capital Vientiane, tot ha estat massa turistic. Tothom fa la mateixa ruta, avui es el primer dia que em desvio d'ella, te'ls vas trobant a tots, els mateixos del vaixell, i a part, les ciutats estan com fetes pels turistes, llocs massa occidentals. Fins i tot es dificil menjar pel carrer, on ho he pogut fer a tot arreu! Ja ho diuen que la gent de Laos porta una vida molt senzilla, es algo que he pogut veure des del bus, molt interessant veure en cada trajecte, entre aquests nuclis de turistes, els veritables poblats a Laos, cases de palla i fusta, la gent al carrer mirant com passen els cotxes, el rellotge aturat, els nens i nenes saludant i rient quan els hi treus la llengua, alguns rodejats de muntanyes i racons preciosos... sovint del bus es d'on he fet les millors fotos.

Un dels mil paissatges

Diumenge, 27 d'abril de 2008
Nam Phao, frontera amb Vietnam

Lo millor d'aquest viatge sempre es creuar la frontera per terra, primer pq acostumes a ser l'unic, la majoria ho fa amb avio o amb un trajecte llarg. Si que es veritat que al dir el nom del poble que fa frontera m'han deixat en un altre lloc, i he tingut que fer autostop per tornar a on era i agafar el bus correcte. Tambe veurem com va de ple el bus que gafare... sempre et toca dormir en poblets recondits, et miren com un bitxo raro i com que jo realment soc un bitxo raro, doncs m'hi trobo a gust aixi.

Jo en un bus