diumenge, de març 29, 2009

Brasil - Belém i Sao Luis

Dues ciutats ben maques, amb edificis colonials i racons per fer-hi mil fotos. Llàstima que a totes dues em vaig avorrir com una ostra! Belém tenia un mercat d'allò ben interessant, no tan xulo com la Boqueria però on s'hi respirava un aire molt local i particular. Els venedors petant la xerrada, la gent fent els seus pratos feitos de peix, va ser un plaer simplement passejar-hi... al port també un ambient molt de mar i després hi havia la plaça de la República amb el Teatre de la Pau, cap encant comparat amb el de Manaus. Per contra, tenia la Basílica de NS de Nazaré, amb la seva plaçeta que si era molt xula i era una zona tranquila per prendre un suco, aquí vaig poder provar l'açaí, una fruita molt típica i característica de Brasil. No em va agradar molt, però amb banana i granola (cereal), es deliciós i un esmorçar de primera! El problema de Belém es que plovía cada dia, l'època d'hivern fa que plogui al migdia, tarda i nit... plou i para, però no et deixa fer res, així que vaig fer via cap a Sao Luis, les primeres platges del nordest.

A les platges no hi vaig anar, però el poble ben maco, colonitzat pels holandesos, francesos i portuguesos. Típic colonial, amb carrers i colors ben xulos... en teoria amb molta activitat per la nit, un mariner mercantil de Bilbao que viva a Fortaleza em va dir que millor que Eivissa!!! Jeje... estava ajuntat amb una prostituta i una mica "pa allà"... vaig fer alguna cervesa amb ell i poca cosa més, ja que vida nocturna en temporada baixa res de res. Passejar per la plaça del teatre, barrejant-te amb turistes i locals, tampoc si estava malament.

El meu barri, amb l'esglèsia de Santa Ana

Mercat Ver-o-Peso

Menjat peix!!!

Venedors passant les hores

Camarao!!!

El port

Pescadors fent migdiada

Plaça de D. Pedro II

Forte do Presépio

Catedral da Se


Teatro da Paz

Prato feito del dia

Basílica de N.S. de Nazaré

Vitamina de Banana amb
xocolata i granola, nyami!

Carrers de Sao Luis

Més...

Cada racó era una foto...

Una casa deixada i ben maca!

Més carrers...

Tot formava el centre històric

També amb el seu mercat

Més camarao!!!

Fonte do Ribeirao

Plaça Benedito Leite

Vista des de la Pousada

El carrer de la mateixa

Al vespre

Era setmana cultural

Actuacions de teatre

I maques postes de sol

Sao Luis