dijous, de febrer 12, 2009

Colombia - Cartagena de Indias

Per fer-ho menys pesat, vaig anar a Cartagena en 2 dies, parant a Caucasia a dormir, lloc sense res, que estava just al mig i on vaig sentir com es una ciutat petita i autèntica de Colòmbia. El taxista camí de l'hotel, em deia que bandes de narcotraficants s'estaven matant entre ells pel carrer, ell mateix els havia vist, i millor no anar als hotels del centre, pq era on estaven allotjats els policies, mirant de controlar la situació, i podien posar-hi bombes... a quin lloc se'm va ocorrer parar! Però res, molt tranquil passejar pel centre... com ja va passar a Mèxic i dependent de la sort es clar, Colòmbia en el meu cas, quedarà com un pais ben amigable i "quasi" gens perillós.

Cartagena es preciosa, la part antiga amb les muralles i els seus edificis colonials, la fan com una ciutat de "cuento" i plena de màgia. Un plaer passejar pels seus carrers i no et cansaves de caminar-los una i altra vegada. Estava allotjat a la zona de motxileros, zona barata però plena de prostitució i droga, a pesar de tot, et senties més o menys segur. Ben a prop de la part maca, el port i la zona nova amb hotels, Bocagrande. Hi havia una platja no molt xula i feia molta calor, al migdia era difícil moure's per la ciutat. Ja cap al vespre corria una brisa molt agradable i els carrers enmurallats de nit, estaven molt animats.

Tot i que era car, m'ho vaig prendre amb calma... i tenia ganes de veure la Montse, una altra companya del Postgrau que està fent les pràctiques aquí a Cartagena. Sense dir-li res, em van oferir poder estar a casa seva, un apartament de luxe! Va estar molt guai fer dinarets amb ella i veure pelis per la nit, a pesar de que les veia tot sol, es quedava dormida ben aviat, jeje! Em va ensenyar l'ONG, Actuar por Bolívar, els seus companys, algun dia feia visites amb els nens i nenes de la comunitat, jugava amb alguns i fins i tot vaig fer un partit de futbol! Quines ganes en tenia... la veritat es que era com estar a casa, un altre rotllo ben diferent del que estava acostumat, i també interessant veure l'altra cara de Cartagena (ONG) i viure en un barri apartat del centre.

Caucasia

El barri de Getsemaní, a Cartagena

Carrers de la ciutat

Fora les muralles

Ja per dins...

Plaça de la Aduana

Més carrers

La Torre del rellotje

Carrers i més carrers

El port

Fora les muralles

Bocagrande

Centre de Convencions

Un altre carrer de Getsemaní

Quan se'n va el sol...

Portal de los Dulces

Una plasseta

També hi havia una Bodeguita del Medio

Portant la Candelària

Amb la Montse

Ensenyant-me l'ONG

Un dels edificis

L'hora de dinar

I una truita de patates que vaig fer

Excursió a San Felipe

Eren super bons nens...

Vistes de la ciutat

Escoltant al guia

Ben monos!

La Montse a una vora

Ben atents

Entrant als túnels

Lloc turístic

Ja de sortida

Sense ells no hagués estat tan divertit

A casa amb una amigueta

Partidillo de micro futbol

De rumba amb el René

I altres amics de l'ONG

Rumbejant!

Foto plegats

Un altre carrer de Getsemaní

Uns gofres i la última del Woddy Allen amb la Diana

El cel de Cartagena