dilluns, de gener 26, 2009

Colòmbia - Medellín i el Peñol

Uns quants dies per Medellín, pot ser massa... però venia de gust estar parat una mica, sentir-te part d'algun lloc, com si tinguèssis una casa. Áixí era l'Hostal Palm Tree, i feia que et quedessis un dia més. La gent super maja, i tb vaig coincidir amb alguns viatgers guais. A més la ciutat, la més agradable de totes, et senties super tranquil passejant-la i zero perill i incomoditat. No tanta festa com a Cali, però algun ball el cap de setmana, alguna peli al cine i bastantes a l'Hostal. Coses per veure a la ciutat, normal... però el carrer més animat (Carabobo) era un plaer, així com la Plaza de las Esculturas. L'única ciutat colombiana amb Metro, fàcil arribar a tot arreu, i també 2 Metrocables, que et duien a barris molt pobres i ben autèntics i on podies veure vistes de la ciutat.

Un dia d'excursió al Peñol, una roca enorme molt extranya que divisa uns illots generats al obrir una presa d'aigua. Un paissatge maquissim que varem veure camí de Guatapé, on varem dinar amb uns quants de l'Hostal, 2 francesos ben macos, una americana que busca feina a Medellín i un austriac també molt simpàtic. Vam passar uns dies molt divertits per l'Hostal, llastima que cadascú te la seva ruta i ara a mi em toca Cartagena, diuen que la millor zona de Colòmbia.

Parque de los pies descalzos

Calle Carabobo

Plaza de la luz

Música pel carrer

Plaza de las Esculturas

Les obres de Botero

Jo amb un cavall

I unes de Bogotà que els hi feia de guia! Jo...

Paisas de Medellín...

Carrers animats

Bon ambient a l'Hostal

I jo ballant a la 70

Metrocable cap a Santo Domingo

Una biblioteca a dalt de tot

Barris de Medellín

El Peñol

Vistes desde baix

Jean Phillipe, Valerie, Gorgi i Phillipe

Pujant la muntanya...

Ja des del mirador

Molt xulo...

Tots els racons...

Foto des de dalt

Esglèsia de Guatapé

Un carrer empedrat molt xulo

Una excursió agradable

Metrocable a San Javier

Un col·legi pel camí


Notes

Divendres, 23 de gener de 2009
Palm Tree Hostal, Medellín

M'ho he trobat a Mèxic, Equador i ara Colòmbia! Es una pena que la gent que va a Espanya se senti tant discrimanda, ja sigui com a inmigrant o com a turista, la majoria em conten moments desagradables que varen passar. Quina pena que Espanya sigui un país tan racista... a mi a tot arreu em reben super bé, fins i tot aquí que se'n podrien enrecordar dels meus avanpassats espanyols! Té gràcia la cosa, els conquistadors espanyols van robar tot l'or, fer malbé les seves cultures i esclavitzar tot el que es movia... llavors ara que uns quants venen a trobar una vida millor, no se'ls vol i se'ls tracta malament? Fins i tot com a turistes, encara que estiguin de passeig no deixen de ser "sudaques" de merda? Quina pena... un es pot sentir molt malament quan li parlen...

1 comentari:

David ha dit...

He vulnerat els teus drets de copyright, Jordi! He copiat i he enviat aquest boci que has escrit perquè l'altre dia vaig tenir una discusió (forta) amb algú al respecte. No soporto el racisme (més aviat diria profund obtusisme) amb el tema, i si, es per tenir vergonya aliena dels qui "etiqueten" i obliden (no fa tant que els espanyolitos n'eren, d'immigrants) amb tanta facilitat...

Una abraçada, xavalote!!